Konferens och läger

Sommartid är vår anläggning tillgänglig för konferenser och läger, med ändamålsenliga utrymmen för exempelvis musik-, dans- och konstläger.

Stort utbud av lokaler

Våra lokaler omfattar bland annat undervisningsrum, grupprum och datasal. Vi har även konferensrum i olika storlekar samt en imponerande aula med högt i tak och plats för 200 personer. Denna fungerar som exempelvis danslokal, konsertlokal eller en väldigt rymlig konferenslokal.

Därutöver har vi också 27 lektions-/övningsrum utrustade med piano eller flygel. I det separata ”Rockhuset” finns allt som behövs i instrumentväg för att kunna rocka loss ordentligt!

På skolområdet finns dessutom ett bildhus, specialdesignat för konstskapande utifrån rekommendationer av professorer och lärare på Kungliga Konsthögskolan. I konsthuset finns två stora ateljésalar med panoramafönster för måleri och skulptur, en mycket välutrustad grafiksal, en keramiksal med drejavdelning och glasyrrum, smedja och träverkstad.

Konferens och läger med plats för många

Från början av juni till slutet av augusti erbjuder vi 100 trevliga rum. Vid förfrågningar över 100 gäster kan vi av dessa skapa dubbelrum med plats för upp till 150 personer. Vi erbjuder rum av vandrarhemsstandard, några av dem är handikappanpassade. I vissa internatrum delar man en liten hall, dusch och wc på två. Andra har egen wc och handfat. 60 rum har eget handfat på rummet och dusch och wc i korridorerna.
Konferens med hel eller halvpension erbjuds. Prisuppgift lämnas utifrån era önskemål.

För information och offertförfrågan

Kontakta konferensansvarig: